Recenze hry: Blacksite: Area 51

Recenzováno: 9. prosinec 2007
Vydavatel: Midway
Rok vydání: 2007
Recenzent: Cybermage
Platforma: PC
HW požadavky: CPU 3GHz, 1GB RAM, 256MB grafická karta, Windows XP/Vista

Celkový
verdikt

40 %

Grafika:
65 %
Zvuk:
35 %
Hratelnost:
40 %

Váš
verdikt

-

počet hodnocení
0

Dámy a pánové, je zde toužebně očekávaný okamžik, který potvrzuje důležitou betatestingu. Náš neohrožený reportér zachytil rozhovor, který odhaluje mnohé z pozadí tvorby FPS sci-fi akce Blacksite: Area 51. Rozhovor se odehrál krátce před vydáním titulu, hovoří zde designér Harvey „dejme do Deus Ex: Invisible War jenom jeden typ munice, trh snese všechno“ Smith se svým nadřízeným, panem X, o některých kontroverzních aspektech této hry.

H: „S některými aspekty Blacksitu jsem drobně nespokojen,“ zatímco vytahuje fascikl čítající 200 stran kritiky.
X: „Sice to musí do týdne vyjít, abychom to mohli koupěchtivým hráčům předhodit ještě před Vánoci, ale dejme se do toho.“
H: „Proč se to vůbec jmenuje Blacksite: Area 51, když to s původní Area 51 nemá téměř nic společného?“
X: „To je jen takový drobný marketingový tah, lidi si nic nového a neotřelého nekoupí, podívejte, jak krásně valí všechna pokračování her třeba od famózních EA a lidi to pořád kupují.“
H: „Myslíte ty čím dál tím slabší pokračování, které nemají s předchůdci a hlavně s dobrými hrami nic společného?“
X: „Ano, přesně tak. Jak vidíte, trh to snese. Ještě něco?“
H: „Jste si opravdu jist, že nevejdeme do dějin počítačových her za největší rozdíl mezi kvalitou použitého grafického enginu a jeho výslednou zprasenou prezentací? Ty textury, které sem tam blikají a někde chybí, ty animace pohybu, postavy padající kolmo dolů a umírající uprostřed pádu a navíc se nedá v nastavení grafiky skoro nic měnit.“
X: „No, jist si úplně nejsem, ale asi to riskneme, holt se nestihnul betatest. A že lidi nemůžou nic nastavit? To nevadí, alespoň nebudou tak nároční a my se příště nenadřeme.“
H: „Nevadí, že to v podstatě nemá žádný příběh, hráč neví odkud kam a proč jde a lidi to dohrají za čtyři hodiny?“
X: „Nevadí, i takový John Carmack prohlásil, že příběh v počítačové hře je důležitý jako v pornofilmu. A že to dohrají rychle? Alespoň si koupí další díl, na kterém už doufám dávno makáte.“
H: „Nemakáme, až se tohle provalí, já už tady nebudu.“
X: „Proč by se to mělo provalit?“
H: „No, to je jedno, to nebudeme řešit.“
H: „No a umělá inteligence …“
X: „Co je s ní?“
H: „No, právě že nic.“
X: „Jak nic?“
H: „Jakože tam není.“
X: „Mutanti nemají být inteligentní, ti mají být umělí.“
H: „Ale alespoň Ti vojáci na začátku…“
X: „Nechte toho, Harvey, co tam máte dál.“
H: „Pak už jen takové drobnosti, třeba na tři údery pažbou hráč kompletně zničí auto, které okamžitě exploduje, ale hráči se nic nestane. Pak je tady ještě ta morálka týmu, což je v zásadě dobrý nápad, ale nijak se ve hře neprojeví. A je to asi první FPS, ve které bez kolegů neotevřete polovinu dveří. A navíc to na disku zabere 12GB a hra nešlape rozumně ani na doporučeném hardwaru.“
X: „Toho auta si lidi nevšimnou, stejně jako podobných nesmyslů ve většině filmů. Lidi nechtějí přemýšlet, chtějí se bavit. A otevírání dveří přidá taktický prvek. Navíc to má velice povedený boj helikoptéra vs. chobotnice a slušné boje s ostatními bossy. A taky slušný multiplayer. A parťáci mají bezva politicky nekorektní hlášky. Teda … jednu hlášku. A že to nejede na doporučené konfiguraci? Tak si lidi alespoň koupí lepší hardware.“
H: „OK, přesvědčil jste mě, bude to bomba,“ úspěšně mlží Harvey, zatímco už se chystá k hrdinnému činu vyjevení pravdy světu.

Tady náš záznam končí. V Harvey Smithovi se hnulo svědomí a šel s pravdou ven. Prohlásil, že vývoj Blacksite: Area 51 byl kompletně podělaný, i když si přesto neodpustil poznámku, že by tomu dal 8/10. Až budou magazíny podprůměrným nedodělkům, které jsou sem tam zábavné, dávat 8/10, tak si asi náš reportér najde jiného koníčka. Původní Area 51 nebyla sice geniální, ale byla solidní. Ne že by se její nástupce vůbec nedal hrát, ale grafika je přinejlepším rozporuplná, zbraní je šest a používáte jednu a hra se hemží chybami stylu levitující zbraně a náboje.

Na Blacksite: Area 51 jsem se těšil, ale výsledek je jednoznačně z hlediska FPS akcí zklamáním roku.

Vaše hodnocení:

Přidejte své hodnocení této hry >>