Recenze hry: Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Vydavatel: Sony Computer Entertainment
Rok vydání: 2001
Recenzent: Zalost
Platforma: Playstation 2
HW požadavky: -
Celkový
verdikt
Váš
verdikt
0
Bylo nebylo, existovala šedá, velmi oblíbená hrací krabička jménem PlayStation. Mnoho hodných pánů vývojářů na ni chtělo předvést nějakou roztomilou, chytlavou hru pro všechny věkové kategorie se sympatickým hrdinou, který by se stal maskotem konzole. Nikomu se to nikdy nepodařilo úplně, ale nejblíže se k vysněnému cíli přiblížili pánové ze studia Naughty Dog, kteří stvořili oblíbeného vakojezevce Crashe Bandicoota. Série Crashových her byla velmi úspěšná, ale když přišel čas nahradit šedou hrací skříňku novou, černou, s dvojkou v názvu, rozhodli se mu dát vývojáři vale a zahájili práce na něčem novém, co mělo vyrazit dech všem. Tedy alespoň všem, kteří si dech nechají vyrazit úchvatnou plošinovkou, která je na evolučním žebříčku zase o něco výše.
Jak a Daxter jsou dva chlapci, kteří si ze své vesnice vyrazili na zapovězený ostrov na výzvědy. Stanou se zde svědky setkání velmi podezřelých jedinců a při cestě domů souhrou okolností Daxter spadne do nádrže tekutiny, zvané temné Eco. Eco je ve hře několik druhů odlišených barvami, každá má svou funkci a každá svého strážce. Temné Eco je ze všech nejnevypočitatelnější, takže když do něj Daxter spadne, promění se v malé, mluvící chlupaté zvířátko, podobné lasičce. Evidentně to ale Daxtera nezmění natolik, aby ztratil něco ze své původní povahy, obhroublého stylu pro humor a překvapivě šarmantního nedostatku taktu v jakýchkoliv situacích.
Po návratu do vesnice se a poradě co udělat s novou „vizáží“ Daxtera je jasné, že se oba hrdinové musí společně vydat přes celý ostrov až k tajemnému strážci temného Eca, protože jen ten může Daxtera změnit zpět do jeho původní podoby. Na své strastiplné cestě brzy poznají, že něco není v pořádku. Nějaká síla stojí v pozadí nenadálých útoků různých potvůrek, zdivočení okolní fauny a únosu ostatních strážců Eca, je tu něco, co sahá až do doby tajemných Precursorů. Ano, Jak a Daxter musí zachránit svět, ve videohrách velmi neobvyklý to počin, že ano?
Na začátku vás ohromí detailní grafika se značným dohledem do dálky, okolní krajinou se tudíž dá obstojně kochat. Ihned poté vás zaujmou detailní animace všech postav, tvůrci si opravdu vyhráli a každá postava se chová přesně podle svého "charakterového profilu". Zběsilé hbité Daxterovy kreace budiž tím nejočividnějším příkladem. Jak and Daxter je plošinovková evoluce, nikoliv revoluce, proto je herní náplň poměrně standardní - budete sbírat jakési kuličky aneb Precursor Orby, za které si pak budete přikupovat bonusy. Budete sbírat energetické články, za které si budete kupovat ještě důležitější bonusy. No a po cestě budete skákat přes překážky a propasti a zbavovat se dotěrných nepřátel. Nepřátelé jsou zde v poměrně pestrém zastoupení, občas narazíte i na nějakého toho pěkného bosse, se kterým je již tužší pořízení. O pěkné grafice již řeč byla, ruku v ruce s ní jde nápaditý design úrovní a příjemná rozmanitost prostředí, takže věřte, že se u hry nudit nebudete. Když to spojíme s příjemnou hudbou a excelentním dabingem je opravdu obtížné na Jak and Daxter najít nějaké chyby či slabiny. Pokud máte rádi plošinovky a nějakým nedopatřením jste doposud Jakovi a Daxterovi nepomohli zachránit jejich ostrov, určitě berte všemi deseti, jde o jednoho z nejlepších zástupců žánru.