Recenze hry: Massive Assault

Recenzováno: 24. listopad 2006
Vydavatel: Matrix Games
Rok vydání: 2003
Recenzent: Caehar
Platforma: PC
HW požadavky: CPU 600MHz, 256 MB RAM, 32MB grafická karta, Windows 98/ME/2000/XP

Celkový
verdikt

73 %

Grafika:
70 %
Zvuk:
65 %
Hratelnost:
75 %

Váš
verdikt

-

počet hodnocení
0

Massive Assault je klasicky koncipovaná hexová tahová strategie. Způsobem hraní mi dost připomněla, samozřejmě s určitými rozdíly, dnes již malinko zapomenutou sérii Battle Isle, která ve své době patřila mezi strategickou špičku. Bitevní pole je rozděleno na jakési malé státní útvary, které patří buď vám, protivníkovi, jsou v alianci s některou z obou stran, případně fungují jako neutrální státy. Každý takový stát je rozdělen na tzv. hexy, neboli osmihrany, které spolu vzájemně sousedí a mezi kterými se pohybují jednotky. Princip asi zná většina hráčů „tahovek“. Pokud překročíte hranici cizího státu, znamená to vyhlášení války. Válkou dobytá území vám umožní výrobu nových jednotek - buď v každém tahu, či alespoň jednorázově, ale pouze pokud nejsou na tomto území jednotky protivníka. Každá jednotka disponuje určitým počtem hitpointů, má určitou útočnou sílu, pohybuje se určitou rychlostí a samozřejmě stojí různé výrobní náklady. Mimo pozemních bojových jednotek jsou k dispozici transportní jednoty, letecké jednotky, které mají daný akční rádius, a dále námořní či obojživelné jednotky a stacionární obrané věže. Na rozdíl od podobných strategií typu zmíněné Battle Isle či Panzer General, není možné jednotky opravovat. Pokud tedy jednotka dostane zásah, poškození je permanentní. To dost výrazně mění koncept, který člověk má z podobných her zažitý, ale nedá se říct, že by to bylo na škodu. Stoprocentně zde platí, že rozdělení armády na menší uskupení a boj na více frontách většinou přinese zkázu vašich vojsk, proto je mnohem lepší zaútočit vždy maximální možnou silou a pak jednotky přemístit na další místo, kde je „horko“. S úspěchem jsem využíval taktiky slabých jednotek vepředu, které dělali nárazník protivníkovi, a za nimi velkého množství dělostřelectva.

Jak již bylo uvedeno, koncept hry je jednoduchý, ale hraní jako takové je docela náročné. Útočíte zpravidla proti značné přesile nebo musíte bránit území, které je pod permanentním tlakem mnohem silnějšího protivníka, až do příchodu posil, apod. Autorům bylo určitě jasné, že vytvářejí hru, která není zrovna pro začátečníky, proto do hry zakomponovali velmi užitečné tlačítko, pomocí kterého můžete vracet jednotlivé akce, které se vám nezdařili, až po hranici začátku toho konkrétního tahu. Věřte, že ho budete hojně používat…

Grafika hry je na solidní úrovni, na strategii obdobného typu myslím i velmi dobré úrovni, ale brada vám z ní ale určitě padat nebude. Hudba je na tom podobně.

Malinko mi chyběla určitá různorodost jednotek v rámci obou znepřátelených stran Free Nations Union a Phantom League, mezi kterým se konflikt odehrává. Také bych uvítal celkově větší spektrum jednotek, případně nějaký vývoj nebo získávání zkušeností, přestože většina jednotek nezůstane na bojišti dost dlouho na to, aby tyto zkušenosti využila. Musím také přiznat, že místy mne obtížnost hry už mírně frustrovala, několik scénářů jsem si musel zopakovat úplně od začátku, protože pokud uděláte na počátku scénáře nějaké globálně špatné rozhodnutí, může se to projevit třeba až za 10 tahů a pak už nenaděláte nic. Na druhé straně jsem raději, když je hra obtížnější a ještě stále ji zvládnu než pokud je hra triviální, jak se nyní marketingově říká „pro každého“.

K dispozici jsou 4 kampaně a odhadem 36 scénářů, takže hra vydrží poměrně dlouho. Massive Assault je možné hrát jako single player, po síti, ve dvou lidech na jednom PC jako tzv.„hotseat“, případně po emailu.

Vaše hodnocení:

Přidejte své hodnocení této hry >>